среда, 31 марта 2021 г.

Час для змін і саморозвитку: нові вимоги та виклики сьогодення.

Для України інклюзивна освіта – педагогічна новація, що знаходиться на стадії впровадження, а тому зустрічає чимало труднощів. Серед яких: професійна непідготовленість педагогічних працівників закладів освіти до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Залучення до закладів освіти дітей з особливими потребами вимагає від усіх учасників освітнього процесу певного перегляду традиційних поглядів щодо мети, функцій, організації роботи закладу.

            15-19 березня  2021 року педагогічні працівники Дрогомишлянського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів імені Петра Василихи пройшли очно-дистанційні курси за програмою «Організація інклюзивного середовища в закладі загальної середньої освіти». Слухачі курсів ознайомилися з особливостями формування інклюзивного, розвиваючого та мотивуючого до навчання освітнього простору для дітей з особливими освітніми потребами, отримали знання і розуміння основних понять інклюзивної освіти, переглянули презентацію про типології освітніх труднощів у дітей з ООП.           

Виконуючи практичні завдання формували толерантне ставлення до дітей з ООП, спробували  відчути на собі «навішування ярликів» і зрозуміти особливості розвитку особливих дітей, зясовували наскільки важливим є розуміння ролі кожного учасника інклюзивного процесу, його функціональних обов’язків та напрямів діяльності. Педагоги взяли участь  в онлайн-опитуванні щодо  аналізу стану впровадження інклюзивного навчання в освітніх закладах Яворівського району для визначення пріоритетних напрямів й обсягів надання необхідної допомоги у цьому процесі.   

При виконанні домашнього завдання продемонстрували вміння враховувати можливості і потреби  дитини з особливими освітніми потребами.

 Підвели підсумки. Більшість педагогів прийняли  філософію інклюзії, концепцією інклюзивної освіти. Статистичні дані показують, що педагоги розуміють необхідність впровадження інклюзії в освітнє середовище, готові створювати комфортні умови  та рівний доступ до надання освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами.

Дякую всім слухачам курсів за активну участь, зворотній зв'язок, позитивне налаштування щодо провадження філософії інклюзії.

Олена Стадник, практичний психолог ЦПРПП
 

Комментариев нет:

Отправить комментарий